Tényleg butítanak az okostelefonok?

dozsagHogyan hasznosítsuk, alkalmazkodjunk mai világunk információbőségéhez és áradatához? Hogyan vesszük észre, hogy valami nem jól működik bennünk. Az informatikai szektorban működők illetve a fiatalok különösen kietettek az új kihívásoknak, mivel nyitottabbak az információt hordozó csatornák használatára, szívesebben használják, hasznosítják azokat.

A fenti cikk sok gondolatot indított el bennem, sőt rögzült bennem korábbi önmegfigyelésem. Életünk változik és egyre gyorsabb tempóban teszi ezt. Információ egyre gyorsabban érkezik hozzánk, egyre nagyobb az éhségünk (Bárdos András is vallott a nyilvánosság előtt saját korábbi már-már kóros információfüggőségéről).

Egy év eleji eset jutott eszembe, ami jól példázza a coaching hasznosságát, eredményességét és rámutat a fenti cikkben leírtak hatására mindannyiunk munkájában. Ügyfelem egy 10 fős cég ügyvezetőjeként már 3 hónapja nem tudta hozni a havi profitterveket, sőt annak csak töredékét érte el (pedig az értékesítés az ő kezében van). Már a cég eladásán, beolvasztásán gondolkodott. Munkájába belefáradt, nem látta hogyan tudna ezen változtatni, de mindenképpen el akarta érni célját. Együttműködésünk során elmesélte, hogy minden lehetőséget próbál megragadni, de alig jön össze valami. Még keserűbbé tette őt egy előző évi ki nem fizetett munkájuk. Beszámolt arról is, hogy nagyon sokszor nézi telefonján a leveleket próbál válaszolni és minden csatornán pásztázza a bejövő információkat…. kevés sikerrel.

A valóságban mivel minden bejövő információra (túlzottan már-már fókusz nélkül) figyelt, egyrészt belefáradt munkájába, egyre kevesebb ideje maradt pihenésre, másrészt összpontosítás nélkül sok információt el is veszített (volt olyan e-mailcíme, amit nem nézett meg egy hétig és így munkáról maradtak le). Coachként kérdéseimmel segítettem, hogy tisztázni tudja céljait (beleértve a magánéletieket is). Mivel napjai már szétfolytak a munka-pihenés egyensúlyát állítottuk be első körben. Ennek beállásával párhuzamosan felmértük erőforrásait, lehetőségeit céljának megvalósításához. Mivel így önismerete, tisztánlátása fejlődött, fókuszálva aktívan foglalkozott célja elérésével. A 1,5 hónapos együttműködésünk végére, kiegyensúlyozódott, mivel volt ideje pihenni, rendelkezésére álló eszközök (pl.: okostelefon) már nem pótcselekvésének tárgyai voltak, hanem tényleges eszközök céljai elérése érdekében. Több energiával rendelkezett, egyre több ötlete lett. Olyan fantasztikus üzletszerzési ötletek merültek fel benne, amivel rá 2 hónapra már behozta az elmaradásokat és a mai válságos időben egy nagyon bíztató év elé néz.

Ebben az esetben 4 kulcspontot összegeztem magamnak, amivel ügyfelemet támogattam:

  1. Fontos, hogy valaki aktív vagy reaktív, azaz csak reagál az eseményekre vagy céljai felé megy aktívan. Igazi eredményeket akkor tudunk elérni, ha aktívan cselekszünk céljaink érdekében.
  2. Ahhoz, hogy céljait el tudja érni, fontos azokat tisztázni, minél egyértelműbben látnia és akár támogatással vagy anélkül megtenni a lépéseket.
  3. Az eredményhez szüksége van erőforrásokra és ehhez a belső erőforrások különösen fontosak. Maga a mobiltelefon, nem erőforrás, hanem egy eszköz céljai elérése érdekében.
  4. Coachként, szakértőként biztosítottam a szakmai hátteret és alapokat a fejlődéshez.

És tényleg butítanak-e az okostelefonok? ... ha hagyjuk, akkor megtehetik, de önmagukban nem…

Dózsa Gergely

 

 

Ha van kedved megosztani a coachinggal kapcsolatos gondola-
taidat blog
 formában, szívesen közzétesszük (előzetes szerkesztői szűrés után).

Kérlek juttasd el anyagodat az info@coachok.hu emailcímre.

Köszönjük!


Coach Menu
         
escort bayan escort