A fogyás stratégiája

Az alakod átalakításának terve lehetőséget kínál arra, hogy felmérd a belső erődet és az önmotiváló képességedet. Az igazi próbatétel a kezdeti lendület alábbhagyása után következik. Ismerd meg azt a négy fogalmat, melyekkel megkönnyítheted az úton maradásod.

Biztos vagyok benne, hogy ha a fenti cím felkeltette az érdeklődésedet, már sokat tudsz a zsírszegény táplálkozásról, a kalóriaszámolgatásról vagy éppen a jojó-effektusról. Ha elméletben már felkészült vagy, mégsem sikerül megszabadulnod a feleslegedtől, akkor valószínűleg kapizsgálod, hogy a fogyás nem elméleti tudás kérdése! A jó kezdéshez egy jól kidolgozott terv kell!
Amiből stratégiát faragsz, az valószínűleg fontos neked. Hogy mennyi időt és energiát tervezel rászánni, az azon is múlik, hol szerepel a prioritásaid listáján és persze azon is, hogy milyen mértékű változásra vágysz, mi az, ami megvalósítható az életed jelenlegi szakaszában.
Az alábbi alappillérek ismeretével könnyebbé varázsolhatod a cél felé vezető utat.

1. Elköteleződés
Elsőre furcsán hangzik, de segít a célod komolyan vételében és a bukkanókon való átjutáson, ha ünnepélyesen leszerződsz magaddal és mindezt papírra is veted.

Például így:
Elkötelezem magam amellett, hogy a következő X hétben/hónapban elérem a vágyott testsúlyt és meg is fogom tartani. Kötelezem magam továbbá, hogy addig dolgozom a célomért, amíg el nem érem. Felelősséget vállalok a sikerekért és a kudarcokért is, hiszen minden rajtam múlik. Megfogadom, hogy nem keresek kibúvókat, még akkor sem, amikor nem minden fenékig tejfel.
(Aláírás)

Jelzésértékű lehet, ha nehezedre esik aláírni! Ez azt mutathatja, hogy nem vagy kellően motivált, legbelül még tiltakozol ellene. Megesik, hogy könnyebb szívvel szerződsz magaddal, ha már részben bizonyítottál, vagyis lefaragtad az első kilókat.
Ha könnyedén elérted, akkor gratulálok, hiszen ezzel megtetted az első fontos lépést és kikeveredtél a „mindig holnaptól” kelepcéből.

2. Szándék
A kérdés egyszerű: mi a valódi indítékod?
Gyakran találkozom azzal, hogy valaki kimondottan egy esemény kedvéért (évfordulóra, esküvőre, nyaralásra) szeretne lefogyni, holott eddig ez a téma kevésbé foglalkoztatta. Mások azért akarnak karcsúbbá válni, mert képtelenek elfogadni önmagukat, holott a környezetük semmi kivetni valót nem lát a súlyukban. Sokszor egyszerűen az önelfogadásra kellene több figyelmet fordítani.
Kiderülhet az is, hogy a motiváció nem belőled fakad. A párunknak szeretnénk megfelelni, vagy egy közösségbe jobban beilleszkedni. (Ez utóbbi különösen a fiatalabb korosztályokra igaz.)
Az életmódváltásnak számtalan előnye van, amelyeket – lévén megígértem, hogy ez a bejegyzés most nem a testi, sokkal inkább a lelki vetületre koncentrál – most nem sorolnék fel. Egyetlen kérdést szegeznék neked: Mi a te személyes célod a fogyással? Pontosan miért akarsz lefogyni? Mit remélsz a jobb formától?
A te motivációd a te várad! Ráadásul, ha megvan a miérted, a hogyant is könnyebben átláthatod.
Csapj fel egy noteszt, és készíts egy listát arról, mit szeretnél elérni az életmódváltással. Direkt nem fogyást írok, hiszen a projekt akkor jó, ha figyelembe veszi az életed más területeit is. Hiszen ha elkezdesz rendszeresen mozogni, ahhoz valamelyest a családodnak is igazodni kell, be kell illesztened a munkádba és még folytathatnám.

A lista összeállításában segítenek az alábbi kérdések:
• Milyen előnyökkel járhat számomra az életmódváltás?
• Milyen hátrányokkal járhat?
• Milyen helyzetekben élem meg a legnehezebben, hogy X (jelenlegi súly) kilót nyomok?
• Milyen helyzetekben élvezhetném legjobban, ha lefogynék X (vágyott fogyás) kilót?

Érdekel a cikk folytatása? Kattints ide!

Bakos Zsuzsi
életmód coach, szupervizor
http://eletmodtervezes.hu – Találd meg az (egyen)súlyod!

 

 

Ha van kedved megosztani a coachinggal kapcsolatos gondola-
taidat blog
 formában, szívesen közzétesszük (előzetes szerkesztői szűrés után).

Kérlek juttasd el anyagodat az info@coachok.hu emailcímre.

Köszönjük!


Coach Menu
         
escort bayan escort