Stresszkezelés és stresszoldás munkában és magánéletben

A rendezvény kezdete: 2015.10.10 09:00
A rendezvény vége: 2015.10.10 17:00
Helyszín neve: Carion Center
Helyszín címe: II. ker. Bécsi út 25 (Kolosy térnél) Carion Center

 Stresszkezelés és stresszoldás
munkában és magánéletben

a CoachOK Szakmai Szövetség Nyílt napja

stress-pencil

 

„Mindenkit ér, mindenki beszél róla, mégis csak kevesen vették a fáradtságot, hogy utánanézzenek, valójában mi is a stressz.” Selye János, a stresszelmélet megalkotója: 1966.

Mára a fogalom és a mögötte húzódó személyes valóság, behatol a munkahelyekre, befolyásolja életünket, otthonainkat, és kapcsolataink alakulásában is jelentős szerepet játszik!

A stressz: korunk népbetegsége!

A CoachOK Szakmai Szövetsége erre a népbetegségre kínál gyakorlati megoldásokat, előadások és workshopok keretében, ahol különböző szempontok felhasználásával biztosítjuk a megértést, a tudás átadását! A technikák és gyakorlatok segítségével, a résztvevők elsajátíthatják, hogyan éljenek másként, mit kezdjenek a felismeréseikkel, milyen módszerek alkalmazásával szabadulhatnak ki, a sokszor fojtogató szorításból.  A stressz kézbentartása, oldása, kezelése elengedhetetlen a mindennapokban, és a sikeres munkához, a boldog élethez egyenesen AJÁNLOTT!

Rendezvény időpontja:               2015. október 10. – Szombat
Rendezvény helyszín:                 Carion Center (II. ker. Bécsi út 25., a Kolosy térnél)

Program
9.00-9.45:      Regisztráció
9.45-10.00:    Rendezvény megnyitása
10.00-17.00:    Előadások, workshopok és egyéni coaching ülések párhuzamosan
17.00:               Nyílt nap zárása

Regisztráció
Az online regisztráció határideje: 2015. október 8. 24:00

 

KEDVES ÉRDEKLŐDŐK! AZ ONLINE REGISZTRÁCIÓ LEZÁRULT!

A rendezvény napján helyszínen is lehetőség van jegyvásárlásra és azzal nyílt napon való részvételre.

 

A nap folyamán 16 coachunk várja Önt, hogy 60 perces egyéni üléseken, személyre szabott támogatást nyújtson. Egyéni coaching ülésre regisztráció az coachokszovetseg@gmail.com email címen történik. A coachok szakmai tapasztalatait a nevükre kattintva éri el.

Regisztrációs díj
Az eseményen való részvételével a CoachOk Szakmai Szövetség munkáját támogatja.

Regisztrációs díj 2015. október 7. utáni regisztráció esetén, a helyszínen fizetve: 2.500 Ft/fő.

Részletes program

  Nagyterem
(Előadás)
Workshop
terem
Mini Offices
(Egyéni coaching)
9.00-9.45 Regisztráció
9.45-10.00 Megnyitó
10.00-10.30 Uhlár Mónika:
Áldás vagy átok?
Barta Gabriella és Németh Krisztina:
Nézz szembe az oroszlánnal -
stressz-szelidítés 60 percben
Dózsa Gergely
F. Tóth Krisztina
Frank Benedek
Nagy Gizella
Szabados Gabriella
Szedlacsek Enikő
Szepesvári Orsolya
Tóth D. Barbara
10.30-11.00 Novák Ágnes:
Az én stresszem, a te stresszed...
11.00-11.30 Ridira-Bócsi Rita:
Tényleg arra van időnk, amire szeretnénk?
Novák Ágnes:
Az én stresszem, a te stresszed...
11.30-12.00 Monoszlainé Bors Ágnes:
Stressz-M: Munka és magánélet, avagy a munkavállaló is ember
12.00-13.00 Ebédszünet Ebédszünet
13.00-13.30 Szabolics Mónika: Tele a fejed? Használd a tested! Mozgással a stressz ellen Bakos Zsuzsi:
A stressz: a problémamegoldás magányossága - avagy igazi támasza vagyok-e önmagamnak? 
Barta Gabriella
Görög Marianne
Koskovics Éva
Nébb-Csorba Orsolya
Németh Krisztina
Pápai Ildikó
Pusztai Norbert
Székely Ágnes
13.30-14.00 Bodó Andi:
Stresszoldás öncoachinggal
14.00-14.30 Kolozsvári Marianna:
Hogyan hat a nevetés a stresszre?
14.30-15.00 Szünet Ridira-Bócsi Rita:
Stressz csökkentés mindfulness technikákkal
15.00-15.30 Dr. Szilágyi Zoltán:
A munkahelyi bombák otthon robbannak
15.30-16.00 Himer Csilla:
Pénzstresszeink - pénzügyi problémamegoldás tervezéssel és rutinokkal
16.00-17.00 WORKSHOP:
Kolozsvári Marianna: Nevesse ki magát a stresszből a nevető jóga segítségével!

 

Előadások:

Uhlár Mónika: Stressz – Áldás vagy átok? Gondolkodjunk (róla) pozitívan!
Stressz, nyomás, rohanó világ, stressz eredetű megbetegedések – naponta találkozunk ezekkel a kifejezésekkel. De mit tehetünk ellene? Egyáltalán, mi is pontosan az a stressz? Minden problémánk okozója? Életünk megkeserítője? Vagy éppen természetes velejárója?
Stresszben van bőven részünk, ez nem vitás, de nem az a cél, hogy magát a stresszt és az azt okozó szituációkat vagy netán embereket kiiktassuk az életünkből – ez amúgy is lehetetlen -, hanem hogy tanuljuk meg ezeket a helyzeteket kezelni. Az ugyanis rajtunk múlik, hogy mennyire rohanunk és tudunk-e lazítani. A lényeg mindig az egyensúlyon van! Igenis kell, hogy legyen saját eszköztárunk a stressz kezelésére, amivel megelőzhetjük a testi és pszichés betegségeket.
Stresszhelyzetbe kerülve, annak kiváltó okától függetlenül (idegeskedjünk akár sorban állás közben, dugóban ülve vagy egy határidős munka miatt), szervezetünkben mindig ugyanazok a folyamatok játszódnak le. De miért kezd el hevesebben verni a szívük? Mi zajlik le ilyenkor bennük? És mit tehetünk ellene? Már ez a tudás is enyhíthet a tüneteinken. Hát még akkor, ha megfelelő eszköztárral rendelkezünk a stressz kezelésére!
Változtassuk meg a gondolkodásunkat magáról a stresszről, és ezáltal megváltoztathatjuk a testünk stresszre adott reakcióját is. Az előadáson ehhez kapnak a résztvevők segítséget, továbbá rengeteg információt a stressz eredetéről, típusairól, kiváltó tényezőiről és tüneteiről.
(Vissza az órarendhez)

Novák Ágnes: Az én stresszem, a te stresszed... Hogyan ismerhetjük fel a jellemző stressz viselkedéseket és mit tehetünk magunkért és másokért?
Előfordul veled, hogy stresszhelyzetben megbántod a körülötted lévőket? Vagy éppen magadat hibáztatod, ha valami nem sikerül? Ismersz olyat, aki másokban keresi a hibát, ha nem az elképzelései szerint alakulnak a dolgok? Kíváncsi vagy, mire érdemes figyelni, miként tudsz időben beavatkozni, hogy minél kevesebb kárt okozz magadnak és a környezetednek?
Ha igen, akkor várlak az előadáson és azt követően a workshopon, ahol a tranzakció analízis segítségével járjuk körbe a fentieket. A saját jellemző viselkedésminták felismerésén túl megnézzük az okokat és a változtatás lehetőségeit.
(Vissza az órarendhez)

Ridira-Bócsi Rita: Tényleg arra van időnk, amire szeretnénk?
Azonnal alkalmazható Időgazdálkodási praktikák a hatékonyságnövelés és stresszcsökkentés érdekében!
- Nem tudod, hogy állj neki az előtted hegyekben álló feladatoknak? Egész nap dolgozol, de mégis alig húztál ki valamit a listádról? Stresszt okoz a rengeteg határidős munka? Egy váratlan esemény, egy új feladat a főnöktől borította az egész napi terved? Szeretnél az élet minden területén megfelelni, de a nap 24 órája sem elég rá? Tényleg azzal foglalkozol, amivel kell (amivel szeretnél)? Ki sem látsz az otthoni teendőkből? Jó lenne már végre magadra is egy kis idő…?
Ugy sok ismerős kérdés van?
Az időgazdálkodás, feladatmenedzsment és hatákonyságnövelés témában több száz (gyakran csak elméleti) tréning érhető el a magyar picaon.
Éppen ezért én a 25 perces interaktív prezentációm során NEM, vagy csak érintőlegesen fogok beszélni a fent leírt esetek elméleti hátteréről.
De akkor mégis miről fog szólni az előadásom?
E rövid idő alatt több olyan praktitkát fogok bemutatni, amelyek rajtam kívül már sok embernek beváltak, s már másnaptól alkalmazhatod munkában, magánéletben egyaránt, függetlenül attól, hogy alkalmazott, vagy vállalkozó vagy. Amik nekem is segítettek a feladatokat, az időt jobban struktúrálni, ezáltal a munkahatékonyságot növelni => a (határidős) stresszt csökkenteni.
S ha mindez még nem elég, az előadás végén még arra a kérdésre is válaszolok, hogy lesz egy nap 24-ből 32 órád?
Örülök, ha megosztod velem az időd, szeretettel várlak!
(Vissza az órarendhez)

Monoszlainé Bors Ágnes: Stressz-M: Munka és magánélet, avagy a munkavállaló is ember
A stressz kialakulásának több oka is lehet. Az előadásból megismerhetünk egy olyan online kérdőíves módszertant, amely segít az egyénnek, de akár szervezetnek is feltérképezni azokat a kockázatokat, amelyeket felismerve, tudatosan tehet egészségéért.
(Vissza az órarendhez)

Szabolics Mónika: Tele a fejed? Használd a tested! Mozgással a stressz ellen
A stressz ősidők óta velünk van. Ősember korunkban ez az inger indította be szervezet "harcolj vagy menekülj" reakcióját. A veszélyes helyzetben az idegrendszer aktivizálta testünket, így képessé váltunk túlélni a vadonban. A biológiánk mit sem változott az ősidők óta, az életmódunk viszont rengeteget. Testünk ugyanúgy reagál csak mi nem használjuk ki az ebben rejlő potenciált.
Ma már nem kérdőjelezi meg senki, hogy a psziché kihat a testre. Te felismered tested stresszre adott reakcióit? Ha nem akkor itt az ideje megfigyelni magad. Az előadásból megtudhatod mik a legjellemzőbb testi jelek.
Kevesebb figyelmet kap az a tény, hogy ez egy kétirányú utca, a folyamat visszafelé is működik. A testünket használva hathatunk agyunkra,gondoltainkra is. Már testtartásunk megváltoztatása vagy néhány egyszerű légző gyakorlat is segít oldani a feszültséget. Ezt rögtön ki is próbáljuk. Az aktív testmozgás jótékony hatásait nem lesz lehetőség megtapasztalni, de megtudhatod hogyan vezetheted le a stresszt a testmozgással. A különböző mozgásformák milyen reakciókat indítanak be. Jóga, küzdősport, futás hogy csak a 3 legnépszerűbbet említsem. Nagyon eltérő sportok mégis mind jó eszköz a stressz oldására. Az aktív pihenés, szabadidősportok és az extrém sportok is górcső alá kerülnek.
(Vissza az órarendhez)

 

Bodó Andi: Stresszoldás öncoachinggal
Tudat-tréner, coachként sokszor találkozok stresszes emberekkel. Olyanokkal, akiknek legtöbbször az segít, ha alaposan átbeszéljük, hogy mi váltotta ki azt, hogy mi az ami most még lehetőség benne és így mi változhat meg. Legtöbbször már egy alakom is nagy mértékben csökkenti a szorongást.
Így most közreadok egy általam kidolgozott táblázatot, ami a stressz összetevőire fókuszál (nem a megszokott módon), hogy ezzel akár egyedül is dolgozva lehetőség legyen a felesleges izgulásokat, stresszeket elengedni, akár azért, hogy időt nyerjünk, akár azért, hogy megoldást találjunk.
Az előadásom során bemutatok a táblázatot, melynek a kérdéseire adott válaszok megmutatják, hogy miböl is áll össze az a nagy halmaz, amit stressznek érezhetek, és hol van még lehetőségem arra, hogy változtassak.
(Vissza az órarendhez)

Kolozsvári Marianna: Hogyan hat a nevetés a stresszre?
A tartós nevetés, az azzal járó intenzív, felfokozott légcsere felér egy lazító relaxációval és a kitartó nevetés egyfajta aktív meditációvá válhat. A nevetés kikapcsolja az elmélyülést akadályozó, önmagunkkal folytatott állandó belső párbeszédet, jobban a jelenben tart.
Minden ember számára fontos, hogy élvezze az életét, egészségben, harmóniában éljen a családjával, barátaival és a környezetében lévő emberekkel.
S mégsem használjuk rendszeresen a stressz oldásnak ezt az egyszerű módszerét.
Az előadásban megismerheti és tudatosíthatja a nevetés számos előnyét.
Lehetősége lesz néhány játékos nevető és önbizalom növelő gyakorlatot is kipróbálnia, hogy a hétköznapokban egyszerű eszközökkel tudja kivédeni az egészségét károsító stressz hatásokat.
(Vissza az órarendhez)

Dr. Szilágyi Zoltán: A munkahelyi bombák otthon robbannak
Az előadás célja egy olyan módszeregyüttes bemutatása, amely a mindennapi életben alkalmazható, egyszerűen elsajátítható stresszkezelési készségek fejlesztésére szolgál. Fontos előre bocsátani, hogy ezek a technikák nem alkalmasak mélyreható elemzésre vagy problémamegoldásra, csak a mindennapi stresszhelyzetek kezelésére.
A stresszhelyzetek kezelése a helyzetek elemzésén alapul. Erre szolgál a percepciós térkép technika, aminek alapján, ebbe beleillesztve alkalmazhatjuk a négy kérdés technikát. Ennek segítségével eldönthetjük, hogy cselekedjünk-e a helyzet megoldása érdekében, vagy valamely feszültség levezető technikát alkalmazzunk saját belső feszültségünk feloldása, vagy legalábbis csökkentése érdekében.
Az előadásban nagyon röviden mód nyílik a célszerű cselekvési módok, illetve a legfontosabb feszültség levezető technikák – sajnos az adott időkeretben csak alig több, mint – felsorolásszerű bemutatására is.
(Vissza az órarendhez)

Himer Csilla: Pénzstresszeink - pénzügyi problémamegoldás tervezéssel és rutinokkal
Pénzügyi coachként egyre gyakoribb jelenség ügyfeleim körében, hogy coachingra hozott problémájuk, az állandó, indokolatlan stressz, idegesség mögött a pénz, pontosabban a pénzügyi helyzet miatti szorongás áll. Ez a szorongás amolyan lassú, lappangó stresszt okoz, amikor az ügyfelek tóbbsége sem tudja megindokolni, mi miatt olyan ingerült, aggodalmas, feszült.
Előadásomban ismertetem a pénzstressz okainak főbb csoportjait, majd gyakorlati megoldásokat is mutatok. Ezekben a megoldásokban az a jó, hogy a résztvevők számára kiosztott, általam készített rövid kérdéssor, checklista és tervező segítségével a bizonytalanságok jó részét feloldjuk, így a stresszforrások erejét is csökkentjük.
(Vissza az órarendhez)

Workshopok:

Barta Gabriella és Németh Krisztina: Nézz szembe az oroszlánnal- stressz-szelidítés 60 percben
A workshop során  a résztvevők ízelítőt kapnak a következő eszközökből:
önismeret és tudatosság növelése - A stressz, a megbirkózás és az életmód, valamint a túlzott stressz hatására kialakuló testi és lelki tünetek közötti összefüggések megértése - Saját és mások viselkedésének jobb azonosítása, az érzelmi intelligencia fejlesztése - A mindennapi feszültségek csökkentése - A munkahelyi és magánéleti konfliktusok sikeres kezelése, illetve megelőzése - A társas kapcsolatok javítása - A személyes hatékonyság növelése
A gyakorlatok során a résztvevőknek lehetőségük lesz az egyszerű, a mindennapi életben alkalmazható készségek kipróbálására.
(Vissza az órarendhez)

Novák Ágnes: Az én stresszem, a te stresszed... Hogyan ismerhetjük fel a jellemző stressz viselkedéseket és mit tehetünk magunkért és másokért?
Előfordul veled, hogy stresszhelyzetben megbántod a körülötted lévőket? Vagy éppen magadat hibáztatod, ha valami nem sikerül? Ismersz olyat, aki másokban keresi a hibát, ha nem az elképzelései szerint alakulnak a dolgok? Kíváncsi vagy, mire érdemes figyelni, miként tudsz időben beavatkozni, hogy minél kevesebb kárt okozz magadnak és a környezetednek?
Ha igen, akkor várlak a workshopon és azt megelőzően az előadáson, ahol a tranzakció analízis segítségével járjuk körbe a fentieket. A saját jellemző viselkedésminták felismerésén túl megnézzük az okokat és a változtatás lehetőségeit.
(Vissza az órarendhez)

Bakos Zsuzsi: A stressz: a problémamegoldás magányossága - avagy igazi támasza vagyok-e önmagamnak?
"Végtében is mindannyian egyedül vagyunk" – így szólt a számomra sokat adó gondolat, amely prof. Bagdy Emőkétől hangzott el a szupervizorrá képződésem idején. Magam is gyakran éreztem úgy, hogy túl sok terhet cipelek egyedül, és később rájöttem, hogy a legtöbb stresszt ezzel okozom önmagamnak. Azzal, hogy úgy éreztem, túlságosan magányos vagyok a megoldásaimban. Mióta sikerült tudatosítanom, hogy egyedül én tudok felelősséggel ránézni az elakadásaimra, én tudok elmozdulni és változásokat generálni, korántsem okoznak akkora feszültséget a krízisek. A workshopon a csoportos coaching és a szupervízió eszköztárából merítve nézünk rá a belső magányosság okozta elakadásainkra támogatva azt a képességünket, hogy önmagunk legjobb támogatóivá váljunk.
(Vissza az órarendhez)

Ridira-Bócsi Rita: Stressz csökkentés mindfulness technikákkal
Ugye ismerős az érzés, amikor szeretnénk a nap végén átadni magunkat a pihenésnek, vagy egyszerűen csak élvezni egy kellemes zenét, de ez szinte lehetetlen, mert gondolataink mindenfelé csaponganak? Rágódunk a múlton: "mi lett volna ha…" és szorongunk a jövő miatt: "mit kell még tenni"… S mind eközben képtelenek vagyunk az adott feladatra, eseményre koncentrálni.
A mindfullness - azaz tudatos jelenlét célja, hogy teljes valónkkal jelen legyünk az "itt és most"-ban. Az élmények, pillanatok ítélkezés-mentes megélésének ugyanis bizonyítottan számos pozitív hatása van, melyek közül csak néhány: enyhíti a stresszt, erősíti az immunvédelmet, növeli a teljesítményt és hatékonyságot, csökkenti a depresszió és szorongásos problémák, s nem utolsó sorban a munkahelyi kiégés kialakulásának veszélyét.
Gondoljon csak bele, milyen hatással lenne ez munkájára és magánéletére?
Jöjjön el workshopomra, ahol több olyan rövid mindfullness technikát mutatok be, amelyek könnyen elsajátíthatók és bárhol, bármikor alkalmazhatóak.
(Vissza az órarendhez)

Kolozsvári Marianna: Nevesse ki magát a stresszből a nevető jóga segítségével!
A nevetés számtalan pozitív hatását sokan megtapasztalták már. Sajnos a felnőtteknél azt vehetjük észre, hogy naponta csak tucatnyiszor nevetnek, míg gyerekeik napi 300-400-szor is vidáman kacarásznak.
A nevető jóga rövid idő alatt képes módosítani a kedélyállapotot, mert a szervezet a nevető gyakorlatok után endorfinokat, azaz boldogság hormonokat bocsát ki.
Minden ember számára fontos, hogy élvezze az életét, egészségben, harmóniában éljen a családjával, barátaival és a környezetében lévő emberekkel. A nevető jóga olyan egyszerű gyakorlatokból áll, ami rövid időn belül segíti a fizikai, mentális és szociális jólét elérését. Már az első foglalkozás után élvezhetjük jótékony, stressz oldó hatását.
A nevető jógán az okok és feltételek nélküli együtt-nevetést gyakoroljuk egymás közt. Nem egymáson, hanem egymással, a közös haszon érdekében nevetünk ilyenkor, s ehhez különösebb humorérzék sem kell.
A workshop résztvevői a saját bőrükön tapasztalhatják meg az együtt nevetés jótékony, stressz oldó, boldogságot növelő hatását.
(Vissza az órarendhez)



Coach Menu
         
escort bayan escort